1690.

Gavrilovići dolaze
u Petrinju

Još u XVI. stoljeću Turci su podigli tvrđavu na mjestu današnje Petrinje. Nakon njihovog protjerivanja na ušću Petrinjčice u Kupu razvija se nova Petrinja kao značajno vojno i trgovačko središte u okviru Vojne krajine.

Prvi Gavrilovići dolaze u Petrinju već polovicom XVII. stoljeća bježeći pred Turcima, braća Ivan i Petar počinju se baviti mesarskim zanatom.

1809

1775.

Osnivanje mesarskog
ceha u Petrinji

1690

Nakon protjerivanja Turaka, u Petrinji buja novi život. Godine 1773. carica Marija Terezija određuje Petrinju za središte cehovskog obrta za cijelu Krajinu. Medu osnivačima mesarskog ceha u Petrinji nalaze se i braća Gavrilović.

1809

1809.

Braća Gavrilović i
Napoleonove trupe

1775

Petrinja je u sastavu Napoleonove Ilirije od 1809. do 1813. godine, a Napoleonov maršal Marmont pretvara Petrinju u sjedište svoje pukovnije. Braća Gavrilović glavni su opskrbljivači Napoleonovih trupa u tadašnjoj Vojnoj krajini

1822

1822.

Osnivanje prve
manufakture

1809

Ivan Gavrilović, zajedno s nekolicinom petrinjskih mesara i trgovaca, osniva prvu manufakturu.

1848

1848.

Jelačićeva vojska

1822

Mesari Josip i Ivan Gavrilović glavni su opskrbljivači Jelačićeve vojske mesom i mesnim proizvodima prigodom godišnjih vojnih vježbi.

1883

1883.

Mate Gavrilović
i drug

1848

Poduhvatni sinovi pokojnog Mate Gavriloviča registriraju tvrtku Mate Gavrilović i drug. U tvornici radi pedesetak zaposlenika i dnevno se kolje 50 svinja.

Nastaje recept za Zimsku salamu.

1889

1889.

Prva hrvatska tvornica
salame, kobasica i sušena
mesa M. Gavrilovića sinovi

1883

Tvrtka je krajem 1889. godine upisana u sudski registar pod nazivom Prva hrvatska tvornica salame, kobasica i sušena mesa M. Gavrilovića sinovi — Petrinja. lzvještaj Trgovačke komore iz Zagreba ističe: „mlada braća Gaurilovići preurediše i potom osnovaše 1889. godine veliku tvornicu salame, slanine suhog mesa te urediše salaš vlastite potrebe, kojeg kane postepeno povećavati, kako bude ta industrija napredovala.

1891

1891.

Potiskivanje strane
konkurencije

1889

Novine izvješćuju o tome kako Prva hrvatka tvornica salame, sušena mesa i masti potiskuje stranu konkurenciju svojim vrsnim proizvodima kao što su suha mesa, slanine, mast.

Hrvatska salama, preteča današnje Zimske salame, vezana hrvatskom trobojnom špagom dobiva počasnu diplomu na Jubilarnoj gospodarsko-šumarskoj izložbi.

1894

1894.

Zlatna kolajna za
Zimsku salamu u Beču

1891

Te godine zima je bila osobito oštra što je pogodovalo kvaliteti Zimske salame koja je na međunarodnoj izložbi u Beču osvojila zlatnu kolajnu s likom cara Franje Josipa.

1906

1906.

Modernizacija tvornice

1894

Tvornica koja je tada zapošljavala 120 zaposlenika svoje proizvode prodavala u Ugarskoj, Njemačkoj, Bosni, Švicarskoj, Maloj Aziji, Palestini i Egiptu u potpunosti je modernizirana.

U Beču se otvara lijepo i moderno opremljena mesnica.

1912

1912.

Novi salamski pogon

1906

Godine 1907. izgrađena je električna centrala i Petrinja je dobila električnu rasvjetu, a 1912. u tvornici je uređen poseban salamski pogon jer je potražnja svakim danom bila sve veća.

1921

1921.

Novinski oglas

1912

U novinskom oglasu čitamo:

„Poznata vrsnoća njezinih proizvoda daje... jamstvo, da ću poštovane mušterije u svakom pogledu najbolje poslužiti, a na skladištu svaki dan držati osim svih vrsti sušena mesa, slanine i masti, i I-a salamu, friške hren kobasice, safalade, kranjske kobasice, pariške kobasice, prašku salamu, krvavice itd. sve potpuno friško dostavljeno mi svaki dan iz tvornice...“

1926

1926.

Lik Jelice

1921

U Petrinji se godišnje proizvodi 60 vagona salame, 20 vagona masti i 5 vagona konzervi.

Andrija Maurović osmislio je lik Jelice po nećakinji vlasnika koji se od tada pa do danas nalazi na svim proizvodima.

1933

1933.

50. obljetnica tvrte

1926

Povodom 50 obljetnice tvrtke novinari iz više redakcija zagrebačkih dnevnih i tjednih novina posjećuju tvornicu, slijedili su naslovi kao npr. Od male kobasičarne do velepoduzeća u Srednjoj Europi, 50-godišnji intenzivni rad, Domaći kapital, Nacionalni karakter tvornice i sl.

1938

1938.

Nastaje recept za
Jetrenu paštetu

1933

Među Gavrilović specijalitetima nalazi se Gavrilovićeva salama La vrste, Planinarska salama, Milanska salama, Mortadela La vrste i nova Jetrena pašteta.

1945

1945

Drugi svjetski rat

1938

Drugi svjetski rat je završen. Tvornica je nacionalizirana i postaje društveno vlasništvo. Obitelj Gavrilović odlazi u emigraciju.

1952

1952.

Gavrilović ponovo
izvozi

1945

Gavrilović ponovo izvozi u Njemačka, Austriju, Italiju, Čehoslovačku i Veliku Britaniju.

1965

1965.

Nova moderna
tvornica

1952

Otvorena je nova, moderna tvornica.

1968

1968.

Zlatna medalja za
Gavrilovićeve specijalitete

1965

Gjuro II. Gavrilović vraća se kao tehnički savjetnik u Petrinju te na Zagrebačkom velesajmu iste godine, sa zlatnom medaljom nagrađene su: Gavrilović salama, buđola, Petrinjske kobasice, frankfurtske kobasice, Gavrilovićeva pašteta i goveđi gulaš.

1991

1991.

Okupacija Petrinje

1968

Gjuro III. Gavrilović kupuje “Gavrilović” iz stečaja. Budući da je Petrinja pod okupacijom proizvodnja se djelomično održava u Zagrebu.

1995

1995.

Ponovo uspostavnjena
proizvodnja

1991

Ponovo je uspostavljena proizvodnja u pogonu u Petrinji.

2003

2003.

Priznanja Hrvatske
gospodarske komore

1995

Zimskoj salami i Kulenu dodijeljen je znak HGK Izvorno hrvatsko. Jetrenoj pašteti i Mesnom doručku dodijeljen je znak HGK Hrvatska kvaliteta.

2008

2008.

Najbolje ocjenjeni
hrvatski brand

2003

U istraživanju Brandpuls agencije Puls, Gavrilović je najprepoznatljiviji i najbolje ocjenjeni hrvatski brand u prehambenoj industriji: 98,796 potrošača u Hrvatskoj poznaje Gavrilović.

2012

2012.

Zlatne DLG medalje za
Di Giusto salame

2008

Njemački DLG, krovna europska organizacija za nezavisno testiranje i ocjenjivanje kvalitete prehrambenih proizvoda, zlatne medalje dodjeljuje Di Giusto salamama, Romani i Divini.

About us

Today, the company is run by the ninth generation of the Gavrilović family. It is this long family heritage that makes this company unique in Croatia and one of very few such family businesses in the world. The meat processing factory Gavrilović has been furnished with the most sophisticated, cutting-edge industrial equipment and processing lines.

The production processes meet the highest health and hygiene standards and the control measures are taken at all stages of production on a daily basis. We can prove this with implemented food safety and quality standards incorporated in our integrated management system.

Rewards and acknowledgements:

  • The Gavrilović brand, with its 325 years long tradition, surpasses many u global brands such as Coca-Cola, IBM, and GE (source: www.brandchannel.com)
  • In 1891 Croatian salami, today's Winter salami, tied with red-white-blue ribbon representing the Croatian national flag, receives the honorary diploma at the Jubilee Trade and Forestry exhibition in Zagreb
  • In 1894 Winter salami wins a gold medal for quality, bearing the name of the Austrian emperor Francis Joseph, at the international exhibition in Vienna
  • In 2003 Winter salami and Kulen receive the Croatian Origin label, awarded by the Croatian Chamber of Economy
  • In 2003 Pork liver pâté and Luncheon Meat receive the Croatian Quality label, awarded by the Croatian Chamber of Economy
  • In 2006 the readers of the Adria Zeitung magazine award Gavrilović the title of Das Beste Kroatiens (The Best of Croatia)
  • In 2007 TV commercial „James Bond" reached the finals of the prestigious international competition 21st London International Awards, with two other best rated TV commercials
  • In 2007 at the ZEPS international trade fair in Bosnia and Herzegovina (Golden Rose 2007.) Gavrilović wins two gold medals, one for chicken mortadella, and the other for chicken cooked sausage
  • In 2007 Gavrilović is awarded the Superbrands Croatia status
  • Between 2007 and 2012 Gavrilović holds the Trusted brand Croatia title, as the most reliable Croatian producer in the canned meat product category
  • In 2008 According to the Brandpuls survey conducted by the Puls agency, Gavrilović is the most recognizable and best-rated food brand in Croatia: 98.7% of Croatian consumers know Gavrilović
  • In 2011 Gavrilović holds a prestigious Qudal medal for quality in 4 categories: dry salami, pâtés (bread spreads), frankfurter sausages, and kulen (a Croatian-style dry salami)
  • In 2012 The Germany-based DLG, the umbrella European organization for independent testing and quality evaluation of food products, awards gold medals to Di Giusto salami products, Romana and Divina

Vision and Mission

VISION

MAKING LOCAL FOOD A GLOBAL TREAT

In the future, we see Gavrilović as one of the key propellers of regional economy, an indisputable global leader and promoter of traditional regional meat specialities.

MISSION

MAKING PEOPLE ENJOY WHAT THEY EAT

The passion for the creation of meat specialities is the primary reason of our existence, a passion so deep that it has become a tradition that has been in existence for over 300 years. Our mission is to create a distinguished flavour and to make sure our consumers enjoy the unique delights of Gavrilović, by using only the best ingredients and applying modern meat processing technologies.

QUALITY AND FOOD SAFETY POLICY

ENVIRONMENT POLICY

CORPORATE POLICY